خانه>وبلاگ>شناخت منطقه 9>بهترین مناطق تهران برای خوشگذرانی

شناخت منطقه 9

۱۴۰۳/۱/۵
7091
بهترین مناطق تهران برای خوشگذرانی

بهترین مناطق تهران برای خوشگذرانی

بهترین مناطق تهران برای داشتن لحظاتی فوق العاده

یکی از سرگرمی‌های جذاب ما آدمها، تفریح و خوش گذرانی است. تهران به عنوان پایتخت کشور پر است از فضاها و مناطق جذاب برای خوشگذرانی که البته با توجه به سلیقه افراد، انتخاب هر کدام از این مناطق متفاوت است. برخی از افراد با رفتن به پارک و بوستان احساس خوش گذرانی دارند و برخی هم با رفتن به مکان های قدیمی و تاریخی مانند برج آزادی. ما در این مطلب سعی نمودیم تا بهترین مکان‌های خوشگذرانی برای تفریح را که مطابق با سلیقه اکثر افراد باشد خدمت شما مخاطب عزیز معرفی نماییم، خوشحال میشویم با ما تا انتهای این مقاله همراهی نمایید.

بهترین مناطق تهران برای خوشگذرانی

از جمله مهم ترین مواردی که جزو مناطق دیدنی تهران به حساب می آیند و در برخی موارد نیز برای مهاجرت به تهران بسیار پیشنهاد میشوند، شامل موارد زیر می باشد:

تفریح در بلندترین برج ایران

برج میلاد تهران که بلندترین برج ایران است یکی از مقاصد گردشگری و تفریح برای تهرانی ها و مسافران عزیز است. برج میلاد دارای موزه، رستوران گردون، سالن کنسرت و گنبد آسمان، اتاق فرار انیگما، زیپ‌لاین و پل معلق، سینمای شش‌بعدی و گیم هفت‌بعدی، میباشد که میتواند یک روز هیجان انگیز را برای شما بسازد.

آدرس و ساعت بازدید برج میلاد تهران: ساعت کاری برج همه روزه از 10 صبح تا 23 شب است. آدرس برج در خروجی شیخ فضل الله جنوب قرار دارد.

پارک جنگلی چیتگر

رفتن به پارک و بوستان تفریح خیلی از افراد است. پارک جنگلی چیتگر در منطقه 22 تهران قرار گرفته است. نزدیکی این پارک به دریاچه چیتگر باعث استقبال افراد زیادی از این پارک شده است. پارک چیتگر دارای وسعتی 874 هکتاری است و موقعیت بسیار خوب آن باعث شده است تا در اکثر مواقع پارک شلوغ باشد، پس اگر قصد رفتن به آنجا دارید ترجیحا صبح زود به آنجا بروید تا مکان مناسبی را برای تفریح پیدا کنید. در پارک جنگلی چیتگر امکانات بسیار خوبی وجود دارد امکاناتی از قبیل: باشگاه سوارکاری و پینت بال ، پیست دوچرخه، پارک بانوان، رستوران و پمپ بنزین و ...

آدرس و ساعت بازدید پارک چیتگر: منطقه 22 شهرداری، اتوبان تهران‌ - کرج، از 6 صبح الی 12 شب

پارک جنگلی چیتگر

پارک ملت

پارک ملت، یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین مکان های تفریحی تهران، پارک ملت است که در سال 1345 تاسیس شد. این پارک یکی از بهترین پارک ها برای تفریح و خوش گذرانی اهالی تهران است. در این پارک امکانات مناسبی نظیر پیست اسکیت، میز شطرنج، زمین‌بازی کودکان،زمین فوتبال و کافه و رستوران وجود دارد.

آدرس و ساعت بازدید پارک ملت: خیابان ولی عصر، جنب بزرگ‌راه نیایش- شبانه روزی

مجموعه تفریحی بام لند تهران

بام لند یکی دیگر از مراکز تفریح و خوشگذرانی در تهران است. این مرکز تفریحی را خانم یوسفی و آقای ادیب طراحی نموده اند. این مرکز گردشگری در مجاورت دریاچه چیتگر ساخته شده است و همین به جذب بیشتر گردشگر کمک میکند.

آدرس و ساعت بازدید بام لند: مرکز خرید باملند تهران در کنار دریاچه چیتگر- از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب

مرکز خرید باملند

غواصی اسکوبا در مجموعه تفریحی شهید چمران

یکی از تفریحات لاکچری برای تهرانی های عزیز و مسافران گرامی، غواصی اسکوبا است. این مدل غواصی با غواصی حرفه ای متفاوت است و فرق دارد. این تفریح برای افراد که دوست دارند هیجان را تجربه کنند بسیار دلچسب است. شما در این مجموعه بی نظیر امکانات بسیار خوبی مثل بولینگ، اسکواش، بیلیارد، استخر، پینگ‌پنگ، سینما و تئاتر را خواهید دید.این غواصی حتما خاطره انگیز و جذاب خواهد بود و روز تفریحی بسیار خوبی را برای شما خواهد ساخت.

آدرس مجموعه تفریحی شهید چمران: خیابان شریعتی، بالاتر از پل صدر

پاراگلایدر

پاراگلایدینگ یا چتربازی تفریح مورد علاقه بچه پولدارهای تهران است. این تفریح پرهیجان یک روز جذاب را برای شما خواهد ساخت. البته این ورزش برای زنان باردار، بیماران قلبی، بیماران مبتلا به صرع مناسب نیست و توصیه نمیشود.افرادی که دوستدار پرواز و تفریحات هوایی هستند پاراگلایدر برایشان عالی است.

آدرس پاراگلایدر شهران: بزرگ‌راه شهید باکری، بلوار سیمون بولیوار، انتهای بلوار جنت‌آباد شمالی

پارک آب و آتش

یکی از مکان های تفریحی تهران با محبوبیت فراوان پارک آب و آتش است. این پارک با توجه به دسترسی مناسب به مترو و مجاورت با پل طبیعت یکی دیکر از مکان های پرطرفدار پایتخت است. وجود امکانات مناسب در پارک مانندوسایل ورزشی، آمفی‌تئاتر، پیست اسکیت، سینما، فودکورت و رستوران و مسیر مناسب برای پیاده‌روی به این محبوبیت افزودن است.

آدرس پارک آب و آتش: خیابان آفریقا، نرسیده به چهارراه جهان کودک، انتهای کوچه ژوبین

دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر فقط یکی از مکان های دیدنی تهران نیست، بلکه بزرگترین دریاچه مصنوعی کشور است. دریاچه چیتگر در وسعت 130 هکتار در غرب تهران و منطقه 22 شهرداری واقع شده است. قایقرانی، زیپ‌لاین، پیست کارتینگ، چرخ و فلک، پیست پرش در آسمان، همه و همه از امکانات بسیار خوب دریاچه و اطراف آن میباشد. مرکز خرید بام لند و پارک جنگلی چیتگر هم از جاذبه‌های گردشگری دریاچه چیتگر است.

آدرس دریاچه چیتگر: تهران منطقه 22 - انتهای اتوبان همت غرب- ساعت بازدید شبانه روزی

کاخ گلستان

اگر علاقه مند به مکان‌های تاریخی هستید، رفتن به کاخ گلستان میتواند فضای مورد علاقه شما باشد. بازدید از این کاخ تاریخی میتواند روز بسیار خوبی را برای شما بسازد. تماشای حوضخانه، تالار آینه، تالار سلام ،تخت مرمر و فضای سبز کاخ گلستان خالی از لطف نیست.

آدرس و ساعت کاری کاخ گلستان تهران: کاخ گلستان در خیابان 15 خرداد و در شمال میدان ارگ واقع شده است. ساعت بازدید در شش ماه اول سال 10 الی 18 و در شش ماه دوم 9 الی 17 است.

کاخ زیبای گلستان

پل طبیعت

طولانی‌ترین پل عابر پیاده پایتخت، پل طبیعت است. این پل جذاب با فضای سبزی که دارد برای یک روز تفریح و گردشگری بسیار مناسب است مخصوصا اگر علاقه به پیاده روی داشته باشید رفتن به پل طبیعت حالتان را عالی میکند.

آدرس و ساعت بازدید از پل طبیعت تهران: بزرگراه حقانی، خیابان شهیدی - بوستان آب و آتش -ساعت بازدید 6 صبح الی 12 و 30 دقیقه بامداد

باغ پرندگان

اگر از دوستداران حیوانات به خصوص پرندگان هستید، بازدید از باغ پرندگان تفریح بسیار خوبی است. این باغ در مساحتی به بزرگی 17 هکتار در منطقه 4 تهران واقع شده است. 168 گونه از پرندگان در این باغ وسیع نگهداری میشود. باغ به دو بخش تقسیم میشود بخشی از آن به برای نگهداری پرندگانی است که پرواز میکنند و باید در قفس نگهداری شوند و بخشی از پارک برای پرندگانی است که نمیتوانند پرواز کنند. باغ پرندگان یکی دیگر از اماکن تهران برای خوش گذرانی و تفریح است.

آدرس باغ پرندگان: بزرگراه شهید بابایی شرق، خیابان کوهستان- نیمه شرقی پارک جنگلی لویزان- ساعت بازدید همه روزه از 9 صبح الی 8 شب

اُ پارک

دوستداران هیجان باید اپارک را برای خوشگذرانی انتخاب کنند. پارک ابی اپارک در سال 96 و در وسعت 55 هزار متر مربع افتتاح شد. بازی هایی مانند بومرنگ، رودخانه خروشان، رالی شیب، اُرنگ،چاله فضایی ، استخر موج، ابر شیب، ابیس برخی از تفریحات هیجان انگیز در این پارک است. در این پارک شما میتوانید خدماتی نظیر ماساژ شمع داغ،ماساژ ریلکسی، ماساژ‌ تایلندی، اوزون تراپی، اینترنت رایگان را هم دریافت نمایید. این پارک آبی با ایمنی بسیار خوبی که دارد برای بچه ها و کودکان هم تفریح مناسبی محسوب میشود.

آدرس اُ پارک: بزرگ‌راه تهران - کرج، خروجی شهرک گلستان، انتهای خیابان شمیم

کلام پایانی درباره بهترین مناطق تهران برای خوشگذرانی

ما در این مقاله از مسکن لشگری به معرفی معروف‌ترین مکان ها در تهران که برای خوشگذرانی مناسب هستند پرداختیم، از پارک‌ها گرفته تا کاخ و ... اما شاید عده از افراد هم باشند که رفتن به سینما را برای خوشگذرانی ترجیح دهند و یا اهل کتاب باشند و رفتن به باغ کتاب و کافه کتاب ها را دوست داشته باشند. انتخاب مکان برای خوشگذرانی علاوه بر سلیقه شخصی شما، توجه به بودجه ای که میخواهید هزینه کنید را هم میطلبد.

ارسال نظر

ارسال

اردلان

اگه میخواین تهران بیاین و از جاهای دیدنی تهران دیدن کنید حتما تو دوران عید بیاین

polygon

مقالات مرتبط