خانه>وبلاگ>مقالات و نکات آموزشی>راز موفقیت مشاوران املاک
۱۴۰۳/۴/۱۶
790
راز موفقیت مشاوران املاک

راز موفقیت مشاوران املاک

راز موفقیت مشاوران املاک

راز موفقیت مشاورین املاک عوامل مختلف را دربرمی گیرد. داشتن دانش، تخصص و تجربه ی کافی از این عوامل هستند. با گسترش و پیشرفت شهر نشینی، این شغل روز به روز گسترش پیدا کرده است، به صورتی که درصد خیلی زیادی از مردم، برای امتحان کردن این شغل پر درآمد مشتاق شده‌اند. موفقیت در بنگاه داری املاک مستلزم دانستن نکات بسیار زیادی است که هر کدام از این نکات می‌توانند باعث پیشرفت در این شغل شوند. مشاوران املاک حرفه‌ای برای رسیدن به این نقطه، به طور مداوم در حال بهبود و گسترش دانش قبلی خود بوده اند و روند یادگیری مهارت‌ها و علوم جدید را با جدیت تمام دنبال می کنند.

مهارت های مشاورین املاک موفق

مشاورین املاک برای کسب موفقیت در این حوزه نیازمند فراگیری مهارت‌ها و نکاتی هستند که موفقیت آنان را تضمین کند؛ در ادامه به برخی از مهارت هایی که برای موفقیت در کسب و املاک به آن نیاز خواهید داشت پرداخته ایم:

چطور مشاور املاک موفق شویم

در مرتبه اول مشاور باشید نه فروشنده

برای جلب اعتماد مشتریان و درک بهتر معاملات، در مرتبه اول در نقش یک مشاوره دهنده ظاهر شوید. با این کار هم نتایج مطلوب تری را کسب کنید و هم مشتریان خود را بهتر درک کنید. شما در نهایت قرارداد معامله را خواهید داشت ولی بهتر است در ابتدا سعی کنید نظر مشتری را با مشاوره خوب جلب کنید.

بعنوان مثال با شناخت نیاز مشتری خود نسبت به معرفی خانه مناسب اقدام کنید؛ ابتدا بهتر است قصد مراجعین را نسبت به اجاره و یا خرید خانه در منطقه 9 و بطور کلی منطقه مد نظر، مورد بررسی قرار دهید.

عملکرد با تعهد و صادقانه

متاسفانه در جامعه امروزی، افراد عملکرد مشاورین املاک را غیر صادقانه می دانند و درنتیجه به سختی اعتماد می کنند و عموما سراغ مشاورینی می روند که از سوی معتمدین آن‌ها تایید شده باشند. عملکرد صادقانه اهمیت بسیار زیادی دارد و باعث جذب مشتریان زیادی خواهد شد. با مشتریان خود نهایت صداقت را داشته باشید وبه این موضوع پایبند باشید. رعایت اصول اخلاقی، احترام به مشتریان، ارائه ی صحیح اطلاعات و انجام به موقع تعهدات قرارداد مواردی هستند که سبب ایجاد حس اعتماد بین شما و مشتریان می شود.

کسب دانش و تخصص

کسب دانش کافی درهر زمینه‌ای از مهم‌ترین عوامل پیشرفت در آن زمینه است. آگاهی کامل از موارد حقوقی، آگاهی کامل از موارد فنی، استفاده از فناوری های جدید، توانایی تحلیل و بررسی بازار املاک و داشتن اطلاعات به روز در مورد روند تغییرات بازار املاک از جمله دانش و تخصصی است که یک مشاور املاک باید کسب کند.

لیست کردن کار‌ها

لیست کردن کارها، سبب می‌شود تا بتوانید به درستی اولویت‌بندی کار‌های خودتان را انجام دهید و کار‌ها را در زمان مناسب خود آن به سرانجام برسانید. مطمئنا با لیست کردن کارها و برنامه ریزی مناسب، بهترین نتیجه راخواهید گرفت.

تاثیر فن بیان در شغل املاک

کسب مهارت‌های مذاکره و فن بیان

از ویژگی‌های مهم یک مشاور املاک حرفه‌ای توانایی برقراری ارتباطات موثر با طرفین معامله، به کار بردن فن بیان درست، مدیریت مذاکرات و رسیدن به تعاملات قابل قبول می باشد. مهارت‌های مناسب مذاکره کردن و فن بیان مناسب، جلب رضایت مشتری را در پی خواهد داشت. در فن بیان و مذاکره باید در نظر داشت که، چه زمانی باید سکوت کرد، چه زمانی باید سخن گفت و چه زمانی می توان شوخی کرد. بنابراین باید مهارت‌های مذاکره را ارتقا داده و به شکل مناسبی از آن‌ها استفاده کرد.

استفاده از پلتفرم‌های اجتماعی

از نکاتی دیگری که باید در نظر داشت، می توان به استفاده کردن از پلتفرم‌های اجتماعی اشاره کرد. به وسیله این پلتفرم‌ها می توانید، خودتان را بهتر معرفی کنید و مشتریان بیشتری داشته باشید. باید توجه داشت که برای مطرح شدن در این شغل، حتما باید به تولید محتوای مناسب دقت نمایید.

شناخت کامل مشتریان

از وظایف مهم یک مشاور املاک، شناخت نیازها و خواسته‌های مشتریان است. در این راستا پرسیدن سوال های هدف دار از مشتری، باعث ایجاد شناخت کامل از آنان می شود. همچنین خواهید فهمید مشتری دقیقا خواستار چیست و حتی میتوانید بهتر از خواسته او را برآورده کنید.

برای تبدیل شدن به یک مشاور املاک موفق و کسب درآمد مناسب از این شغل، باید مهارت‌های خود را ارتقا داد و برای کسب مهارت‌های لازم تلاش کرد. هرچند در هر شغلی تجربه از مهمترین عوامل موفقیت است ولی این امر در ابتدای کار میسر نیست؛ بنابراین تعامل با افراد موفق در این شغل می تواند به شما برای کسب تجربه کمک کند. دانش و تخصص در کنار مهارت برقراری ارتباط و تعاملات مناسب، همچنین داشتن تعهد و صداقت در این شغل از مهم‌ترین مواردی هستند که باعث می شوند یک مشاور املاک رشد و پیشرفت کند. مشاورین لشگری، با سابقه درخشانی که در زمین املاک منطقه 9 دارند میتوانند به خوبی در تمام مراحل کنار شما باشند.

ارسال نظر

ارسال
polygon

مقالات مرتبط