خانه>وبلاگ>شناخت منطقه 9>7 تا از بهترین مناطق برای مهاجرت به تهران

شناخت منطقه 9

۱۴۰۳/۱/۱۳
20620
7 تا از بهترین مناطق برای مهاجرت به تهران

7 تا از بهترین مناطق برای مهاجرت به تهران

تهران به دلایل اقتصادی، اجتماعی، فرصت های شغلی و تحصیلی و ... شهری مهاجرت پذیر است. اما هر خانواده ای که قصد مهاجرت به این کلان شهر را داشته باشد، حتما سوال مهمی که دارد این است، که کدام مناطق تهران برای زندگی بهتر است؟ به عبارتی دیگر بهترین مناطق برای مهاجرت به تهران کدام مناطق است؟ با ما همراه باشید تا جواب این پرسش اساسی را پیدا کنید.

بر اساس یک تحقیق دانشگاهی مناطق 1،2،3،5 و 6 بهترین مناطق تهران بزرگ برای زندگی هستند. حالا ما در ادامه این مقاله مناطقی را به شما مخاطب عزیز معرفی می‌کنیم که دارای امکانات مناسب و شرایط بهتر برای زندگی هستند. اما باید بگوییم که مطمئنا انتخاب منطقه زندگی در تهران ارتباط مستقیم با بودجه شما دارد. زندگی در مناطق بالاشهر نیازمند هزینه بسیار بالا میباشد و به تبع آن مناطق پایین شهر نیاز به هزینه کمتری دارند. به همین جهت خرید خانه در منطقه 9 تهران به افرادی که به تازگی به کلانشهر تهران مهاجرت کرده و بودجه کمی دارند پیشنهاد میشود.

بررسی مناطق تهران مناسب مهاجرت

بهترین مناطق برای مهاجرت به تهران

در ادامه به معرفی برخی از بهترین محله‌ها برای مهاجرت و زندگی در تهران میپردازیم و توضیحات مختصری را درباره هر یک از این مناطق در اختیارتان قرار میدهیم:

محله پونک

یکی از محله‌های پرطرفدار پایتخت برای زندگی، محله پونک در شهرک غرب است. این محله دارای امکانات زیاد برای رفع نیازهای زندگی میباشد. ضلع جنوبی پونک واقع در منطقه 2 و بخش غربی آن در منطقه 5 تهران واقع شده است. این محله خوش آب و هوا سهم خوبی در جذب افراد برای سکونت در آنجا دارد. پونک فاقد ایستگاه مترو است اما بی ار تی و تاکسی در بخش حمل و نقل این محله فعال هستند.

محله سعادت‌آباد

یکی دیگر از محله‌های غرب تهران، سعادت‌آباد میباشد. این محله که در منطقه 2 شهرداری قرار گرفته است علاوه بر اب و هوای بسیار خوب دارای امکانات بسیار مناسب برای زندگی است. البته همانطور که میدانید، سعادت اباد یکی از محله های گران قیمت پایتخت است که برای سکونت در آن محله نیاز به صرف هزینه بسیار است.

محله سعادت آباد یکی از بهترین مناطق تهران برای سکونت

محله تهران‌پارس

محله بعدی که مورد علاقه مهاجران برای زندگی است محله تهان پارس است. این محله به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم شده است و به همین دلیل یک قسمت ان در منطقه 4 و قسمت دیگر در منطقه 8 شهرداری است. وجود امکانات تفریحی و گردشگری، امکانات آموزشی و درمانی و ... همه باعث شده است تا زندگی در تهرانپارس مورد استقبال بسیاری از مردم باشد.

خیابان شمشیری

خیابان شمشیری ازجمله محله های واقع شده در منطقه 9 تهران بشمار میرود و در قسمت غربی و مرکز کلانشهر تهران واقع شده است. خیابان شمشیری میتوانید گزینه اول کسانی باشد که با بودجه کم میخواهند به تهران مهاجرت کنند چراکه میتوانند نسبت به خرید ملک در شمشیری اقدام کرده و با بودجه کمتری نسبت به محله های دیگر، صاحب خانه شوند.

محله شهرک راه‌آهن

این محله که در نزدیکی پارک معروف چیتگر است هم از محله‌های معروف تهران برای جذب مهاجر است. شهرک راه اهن در منطقه 22 تهران واقع شده است و چند سالی است که به خاطر ساخت و سازهای متعدد و فراوان و امکانات و دسترسی خوبی که دارد مورد توجه افراد برای سکونت واقع شده است. وجود امکانات تفریحی و گردشگری بسیار در این منطقه آن را به یکی از قطب‌های گردشگری پایتخت هم تبدیل نموده است.

محله شهرک آهن انتخابی مناسب برای مهاجرین

محله زعفرانیه

محله زعفرانیه در منطقه 1 تهران قرار گرفته استو این محله لاکچری و لوکس که دارای برج های سر به فلک کشیده، پنت هاووس های مدرن و ... میباشد هم یکی از محله های مورد نظر افراد ثروتمند برای زندگی است. زعفرانیه علاوه بر آب و هوای بسیار خوبی که دارد، دارای امکانات مناسب آموزشی، درمانی، تفریحی، تجاری و ... هم میباشد که همه این موارد انگیزه شما را برای سکونت در این محله بالا میبرد.

مهرآباد جنوبی

مهرآباد جنوبی یکی دیگر از محله های قدیمی و واقع شده در منطقه 9 تهران بشمار میرود؛ این محله از طریق خیابان آزادی و میدان آزادی توانسته دسترسی مناسبی را به دیگر نقاط کلانشهر تهران برای ساکنین خود فراهم کند. تنوع سازه در این منطقه سبب شده تا دست شما برای خرید خانه در مهرآباد جنوبی باز باشد و با هر سلیقه و بودجه ای بلافاصله پس از مهاجرت به تهران بتوانید خانه ای مناسب پیدا کنید.

محله فرمانیه

فرمانیه هم در منطقه 1 قرار دارد و از محله های گران قیمت پایتخت است. این محله هم مانند زعفرانیه دارای برج های لوکس و لاکچری است که سکونت در آنها مطمئنا در توان همه افراد نمیباشد. این محله اعیان نشین هم دارای امکانات خوب در حوزه درمانی، آموزشی، تجاری و ... میباشد. البته چندین سفارت خانه هم در محله فرمانیه قرار دارند که همین باعث رفت و آمد مسافران خارجی به این محله هم شده است.

محله اکباتان

اکباتان از قدیمی ترین محله های تهران است که در منطقه 5 تهران قرار گرفته است. این محله دارای ایستگاه مترو میباشد که در سال 91 افتتاح شده است. وجود چندین مرکز درمانی، مرکز آموزشی، مراکز خرید و تفریحی و ... باعث شده است تا اکباتان هم مورد علاقه مهاجران به تهران قرار بگیرد.

کدام قسمت تهران برای مهاجرت مناسب است

تفاوت های مناطق شرق و غرب تهران برای سکونت مهاجران

هر کدام از مناطق شرق و غرب تهران دارای خصوصیات ویژه ای برای زندگی است، ما در ادامه به بررسی عواملی میپردازیم که برای انتخاب محل سکونت مهم تلقی میشوند. این عوامل عبارت میباشند از:

امنیت و ایمنی

اگر بخواهیم از نظر حوادث رانندگی بررسی نماییم، غرب تهران به علت شهرسازی بهتر، وسعت خوب خیابان ها و رانندگی اصولی تر میزان حوادث کمتر است. اما میزان جرایم در شرق تهران کمتر از غرب است و از نظر امنیت شرایط بهتری را دارد.

بافت شهری

محله های شرق تهران دارای بافت قدیمی تری در قیاس با محله های غرب تهران است. محله‌های غرب اکثرا جدید هستند و تفاوت زیادی با محله های شرق دارند. جدید بودن محله‌های غربی تهران در ساخت و سازهای مسکونی و تجاری آنجا کاملا مشهود است.

تفاوت بافت شهری در غرب و شرق تهران

سنت و مدرنیته

مردمی که در محله های شرقی تهران زندگی میکنند اغلب دارای سبک زندگی سنتی میباشند و این سبک سنتی در معماری آنجا، پوشش، آداب اجتماعی مردم دیده میشود. اما در غرب تهران بیشتر پیرو سبک غربی میباشند و این پیروی از این سبک در زندگی اجتماعی، معماری شان و ... دیده میشود.

میزان مهاجر پذیری

میزان مهاجرانی که شرق تهران را برای سکونت انتخاب میکنند بسیار کمتر از مهاجرانی است که غرب را برای سکونت انتخاب میکنند. شاید وسوسه زندگی لاکچری و مدرن باعث میشود تا افراد بیشتری مایل به سکونت در غرب تهران باشند.

آمار مربوط به روند مهاجرت‌ها به شهر تهران در سال ۹۵

این روند مربوط به سال 95 است، اما نگاه انداختن و مرور آن خالی از لطف نیست. چیزی که در این آمار دیده شده است این میباشد که بررسی مهاجران از سال 75 تا 95 نشان میدهد که میزان سکونت افراد در مناطق 5،4،2،15 تهران بزرگ بیشترین تعداد را داشته اند، اما مناطق 22،21،16 تهران کمترین تعداد مهاجران را داشته است. اما همانطور که گفتیم این آمار مربوط به 7 سال قبل است و مطمئنا امروزه تغییراتی در این آمار صورت گرفته است. مثلا منطقه 22 تهران با توجه به امکانات گردشگری، تجاری، رفاهی و ... که در آنجا ایجاد شده است امروزه به یکی از مناطق مورد نظر مهاجران تبدیل شده است.

کلام آخر درباره بهترین مناطق برای مهاجرت به تهران

ما در این مقاله سعی نمودیم تا محله‌هایی را در تهران خدمت شما معرفی نماییم که میزان مهاجرت پذیری بیشتری نسبت به دیگر مناطق تهران دارند. اما تصمیم گیرنده نهایی قطعا خود شما خواهید بود چون سکونت در کلان شهر تهران نیاز به بودجه زیاد و شناخت خوب از این شهر است. اگر بدون تحقیق لازم دست به مهاجرت بزنید احتمالا پشیمان شدنتان زیاد است پس لطفا با دید باز و با بررسی همه جوانب و مشورت با افراد دانا تصمیم خود را اتخاذ نمایید.

ارسال نظر

ارسال
polygon

مقالات مرتبط