خانه>وبلاگ>مقالات و نکات آموزشی>بازسازی ساختمان های قدیمی
۱۴۰۳/۴/۳
740
بازسازی ساختمان های قدیمی

بازسازی ساختمان های قدیمی

بازسازی ساختمان قدیمی

بازسازی یک خانه قدیمی می تواند به همان اندازه که هیجان انگیز است، دلهره آور هم باشد. این پروژه، اقدام بزرگی است که احتمالا چندین ماه یا حتی یکسال هم ممکن است به طول بیانجامد. ما در این مطلب موارد کاربردی درباره بازسازی ساختمان قدیمی را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

نحوه شروع بازسازی ساختمان قدیمی

بهتر است بازسازی ساختمان با ایجاد مقدمات و بررسی ساختار داخلی مانند کفپوش، ستون‌های نگهدارنده، تیرهای سقف، دیوارها، لوله کشی و سیم کشی آغاز شود. خانه‌های قدیمی به احتمال زیاد دچار فرسودگی هستند، بنابراین با یک پیمانکار باتجربه و قابل اعتماد صحبت کنید تا خانه‌تان را از جهات مختلف بررسی کنید. هنگامی که بررسی‌های کامل خود را انجام دادید، وقت آن است که در مورد مواردی که باید تعمیر، تعویض یا نوسازی شوند اقدام کنید.

نکات بازسازی ساختمان قدیمی

همانطور که گفته شد، بازسازی ساختمان های قدیمی، اگر به درستی و تخصصی انجام نشود، ممکن است ضرر های جبران ناپذیری را همراه داشته باشد. در این قسمت به برخی از نکات بازسازی ساختمان قدیمی که باید در نظر داشته باشید پرداخته ایم.

نکات بازسازی ساختمان قدیمی

هزینه و بودجه

یک خانه قدیمی نیاز به بازسازی دارد تا آماده سکونت شود، اما آیا به هر نوع بازسازی نیاز دارد؟ هنگامی که پیمانکار شما ساختار خانه را بررسی کرد و ایده خوبی از کاری که می خواهید انجام دهید به دست آوردید، هزینه‌ها و بودجه خود را جدول بندی کنید.

طبق برنامه کار کنید

ما میدانیم که چندین ماه صبر کردن برای سکونت در منزل جدید احتمالا سخت است، اما خانه شما قبل از اینکه تبدیل به خانه دلخواهتان شود باید ابتدا آماده باشد. با پیمانکار خود در برنامه نوسازی خانه همکاری کنید، و فراموش نکنید که برای شرایط غیرقابل پیش‌بینی که ممکن است باعث تأخیر شود، مقداری آزادی عمل به او بدهید.

آیا به سیم کشی یا لوله جدید نیاز دارید؟

استفاده از سیم‌ها و لوله‌های جدید ممکن است پرهزینه باشد، اما رها کردن آنها به همان شکل قدیمی می‌تواند منجر به مشکلاتی برای خانه شما شود، مانند قطع برق، ترکیدگی لوله‌ها یا بدتر از آن، آتش‌سوزی احتمالی پس حتما سیستم لوله ها را چک کنید.

کاشی های کف می مانند یا باید تعویض شوند؟

بخشی از زیبایی خانه‌های قدیمی در طراحی و کیفیت مصالح به کار رفته است. در آن زمان کاشی‌های باکیفیت به راحتی یافت می‌شد و همچنین مقرون به صرفه بوده‌اند. به جای اینکه خانه خود را به طور کامل تغییر دهید، به وضعیت کاشی‌ها و اینکه آیا هنوز می توان از آن استفاده نمود، نگاهی دوباره بیندازید. اگر آنها هنوز در فرم خوبی هستند، تنها چیزی که نیاز دارند، تمیز کردن و جلا دادن آنها است تا زیبایی همیشگی خود را بدست آورند.

سقف و قسمت های دیگر خانه را بررسی کنید

ممکن است زمانی را در آنجا سپری نکنید، اما سقف به اندازه سایر قسمت‌های خانه شما مهم است. سایر قسمت‌های «پنهان» خانه را نیز بررسی کنید، مانند اتاق زیر شیروانی، فضای زیر پله‌ها، به‌علاوه دیوارها یا ستون‌ها تا مطمئن شوید که در وضعیت خوبی هستند و هیچ چیز غافلگیرکننده‌ای در داخل خانه وجود ندارد.

به دنبال ترمیم ترک ها، پوسیدگی ها باشید

وجود هر یک از این موارد در خانه می تواند بر شرایط زندگی شما تأثیر بگذارد زیرا می تواند خطراتی برای سلامتی و ایمنی ایجاد کند. خوشبختانه، بیشتر آنها با چشم غیر مسلح قابل تشخیص هستند:

ترک ها

ترک ها در بیشتر مواقع، بی ضرر هستند مگر اینکه ترک از الگوی خاصی پیروی کند. یک ترک عمیق می تواند سازه ساختمان را تهدید کند و باید فورا تعمیر شود.

کپک

در محیط‌های تاریک و مرطوب رشد می کند، اثرات کپک واکنش‌های آلرژیک و مشکلات تنفسی است. اگرچه کپک معمولاً در مناطق نزدیک به منابع آب رخ می دهد، اما بهتر است آن را از منبع خود جدا کنید تا از بروز آن جلوگیری شود.

پوسیدگی چوب

پوسیدگی چوب مانند ترک‌ها می تواند به ساختار ساختمان آسیب برساند و زندگی در آن را خطرناک کند. پوسیدگی چوب معمولاً زمانی اتفاق می افتد که چوب پوسیده شود و آن را به پوسیدگی خشک تبدیل می کند یا چوب توسط آفاتی مانند موریانه‌ها خورده شود.

گوشه‌های مرطوب

این یک علامت خطرناک است که نشان می دهد مشکلی در لوله کشی شما وجود دارد، به خصوص اگر گوشه دور از منابع آب باعث رطوبت شوند. این می تواند منجر به آسیب بیشتر در ساختار خانه شما شود و باعث ایجاد کپک یا قارچ شود، بنابراین این لوله‌ها را بررسی کنید.

این نکات فقط یک شروع کوچک برای چیزهایی است که ممکن است هنگام بازسازی خانه قدیمی در نظر بگیرید. بازسازی یک خانه قدیمی به طور خاص این پتانسیل را دارد که بسیار پرهزینه و وقت گیر باشد. به روز کردن یک خانه قدیمی با قوانین و استانداردهای ساختمانی ممکن است فراتر از حیطه اختیارات یک بنای معمولی باشد و ممکن است شما برای بازسازی ساختمان به یک پیمانکار متخصص نیاز داشته باشید.

اگر به دنبال سرمایه گذاری و بازسازی ساختمان های قدیمی هستید، آپارتمان های منطقه 9 تهران میتوانند گزینه مناسبی باشند.

ارسال نظر

ارسال
polygon

مقالات مرتبط