خانه>وبلاگ>شناخت منطقه 9>معرفی منطقه 9 تهران

شناخت منطقه 9

۱۴۰۲/۱۱/۲۴
6680
معرفی منطقه 9 تهران

معرفی منطقه 9 تهران

منطقه 9 تهران یکی از مناطق کم وسعت پایتخت است که 8 محله و 2 ناحیه دارد. این منطقه اما برخلاف وسعت کمش دارای جمعیت زیادی است. منطقه 9 در جنوب غربی تهران قرار گرفته است و دارای محله‌هایی قدیمی میباشد. ذکر این نکته در ابتدای این مقاله خالی از لطف نیست که میدان معروف آزادی در این منطقه واقع شده است که تاثیر بسزای در افزایش تقاضا برای خرید ملک در منطقه 9 داشته چراکه رفت و آمد را به دیگر نقاط کلانشهر تهران تسهیل بخشیده است. لطفا تا انتها همراه ما باشید تا با منطقه 9 به طور کامل آشنا شوید.

منطقه ۹ تهران کجای تهران است؟

منطقه ۹ از از جنوب به بزرگراه فتح و ۴۵ متری زرند، از سمت شمال به خیابان آزادی، از قسمت شرق به خیابان شهیدان و خیابان سادات و از قسمت غرب به مسیل کن که منطقه ۵ تهران است، متصل می‌شود. همانطور که گقتیم این منطقه در غرب تهران قرار دارد. بزرگی منطقه 9 معادل 6 /19 کیلومتر مربع است و دارای فضای سبز خوبی نیز میباشد. باتوجه به این موقعیت مکانی، در سالهای گذشته شاهد افزایش درخواست برای اجاره آپارتمان در منطقه 9 بوده ایم.

موقعیت مکانی منطقه 9

مکان های معروف منطقه 9

حال به معرفی کوتاهی درباره مکان های مهم منطقه 9 تهران میپردازیم

میدان آزادی

شاید همه ما تهران را با برج آزادی بشناسیم. این میدان و برج بسیار قدیمی در منطقه 9 تهران واقع شده است.

میدان آزادی منطقه 9 تهران

۶۵ متری فتح در قسمت غرب تهران

یکی از مسیرهای اصلی در کلان شهر تهران هم 65 متری فتح است که در منطقه 9 قرار دارد.

بزرگراه آیت الله سعیدی

بزرگراه آیت الله سعیدی که یکی از مسیرهای اصلی در پایتخت است هم در این منطقه قرار دارد. مهرآباد جنوبی نیز ازجمله دیگر محله های واقع شده درمنطقه 9 بشمار میرود توجه داشته باشید که، برای خرید آپارتمان در مهرآباد جنوبی بهتر است خیابان های اصلی این محله را به خوبی بشناسید.

مراکز مهم و متنوع منطقه 9 را بشناسید:

در ادامه با مراکز مهم فرهنگی، تفریحی، ورزشی یا تاریخی منطقه 9 آشنا خواهیم شد.

پارک ها و مناطق گردشگری منطقه 9 تهران

  • پارک کوکب واقع در خیابان مهرآباد جنوبی که دارای امکانات مناسبی مثل زمین بازی کودکان، چشمه، سرویس بهداشتی و آبنماهای زیبا، پارک مناسبی برای گذران اوقات فراغت شما خواهد بود.
  • پارک کوثر در ناحیه 1 این منطقه قرار دارد و فضای خوبی برای تفریح و سرگرمی کودکان است.
  • پارک المهدی که در بخش جنوب شرقی میدان آزادی قرار گرفته است و امکانات متنوعی مثل شهرکتاب، مرکز خود اشتغالی، شهربازی ،خانه اخبار، زمین بازی کودکان، نمازخانه و بخش قایقرانی است. پارک المهدی از مکانهای تفریحی بسیار خوب منطقه 9 است.
بوستان المهدی در منطقه 9
  • پارک هفت چنار که مربوط به دوران محمد علی شاه قاجار است از پارک های قدیمی تهران است. این پارک با قهوه‌خانه سنتی، فضای سبز مناسب، موزه حیات وحش مکان بسیار خوبی برای گردش و تفریح است. گفته شده در قدیم 7 درخت چنار در آنجا بوده است و به همین علت اسم پارک به این نام شده است.

مراکز ورزشی و تاریخی و فرهنگی منطقه 9 تهران

  • یکی از اهداف گردشگری در منطقه 9 تهران، مجموعه فرهنگی آزادی است که دارای بخش‌هایی مانند کتابخانه، موزه، سالن نمایشگاه و اجتماعات و … میباشد.
  • فرودگاه معروف مهرآباد در منطقه 9 قرار دارد. این فرودگاه که با نام قدیمی حسین آباد 81 سال قبل ساخته شده است یکی دیگر از اماکن مهم تهران است که در این منطقه واقع شده است.
  • قطعا یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های منطقه 9 برج یا میدان آزادی است که در سال 49 به عنوان نماد ایران مدرن معرفی شد. نام قدیمی این میدان شهیاد بوده است و پس از انقلاب به آزادی تغییر یافته است.
  • مجموعه ورزشی آریامهر که البته نام امروزی آن آزادی است، در سال 1353 در وسعتی به بزرگی 460 هکتار ساخته شد. مطمئنا این مجموعه ورزشی هم یکی از جاذبه های تفریحی مهم در منطقه 9 تهران بزرگ است.
  • ما در این منطقه هم فرهنگسرای رویش را داریم و هم کتابخانه دکتر قیصر امین پور را که تا به الان در حال خدمت رسانی به مردم این منطقه میباشند.
  • در خیابان آزادی، بقعه شیخ عبدالله طرشتی را داریم که مربوط به دوره صفویه است. این بقعه در عین سادگی، جذاب و دلنشین است.

معرفی مدارس منطقه 9 تهران

  • مدرسه اسوه
  • مدرسه امیر کبیر
  • مدرسه فردوسی
  • مدرسه صادق
  • مدرسه شهید عباس جلالی
  • مدرسه شهید دستغیب
  • مدرسه عترت
  • مدرسه زهرا نظام مافی
  • مراکز هواپیمایی و نظامی منطقه 9
  • فرودگاه مهرآباد
  • پدافند تهران
  • پایگاه یکم شکاری
  • دانشکده هواپیمایی شهید ستاری
خیابان و محله های منطقه 9

آشنایی با محله های معروف منطقه 9 تهران

در منطقه 9 محله‌های معروف و قدیمی وجود دارند که زندگی در این منطقه را دلچسب‌تر میکنند. در ادامه به معرفی چند محله معروف در این منطقه میپردازیم:

محله مهرآباد

محله مهرآباد که به خاطر فرودگاه آن بسیار معروف میباشد در این منطقه قرار گرفته است. از لحاظ موقعیتی این محله از جنوب به 45 متری زند، از غرب به بلوار الغدیر، از شمال به بزرگراه فتح و از شرق هم به 30 متری جی متصل میشود. اجاره آپارتمان در مهرآباد جنوبی نیز یکی از گزینه هایی خواهد بود که میتوانید برای سکونت در منطقه 9 تهران در نظر داشته باشید.

محله استادمعین

یکی از محله های قدیمی منطقه 9 این محله است. این محله دارای ایستگاه مترو و بی آر تی هم است. پارک المهدی هم در قسمت شمالی این محله قرار دارد. محله استاد معین از جنوب به خیابان هاشمی، از شمال به میدان آزادی، از غرب به بزرگراه آیت الله سعیدی و از شرق هم به محله دکتر هوشیار متصل میشود.

محله امامزاده عبدالله

همانطور که از اسمش مشخص است در این محله حرم امامزاده عبدالله قرار دارد و نام این محله هم از این اسم گرفته شده است. محله امامزاده عبدالله از شرق به بزرگراه یادگار امام، از غرب به بزرگراه آیت الله سعیدی و از جنوب هم به خیابان 30 متری جی متصل میشود.

محله سی متری جی

شما در این محله قدیمی کارگاه‌های نقاشی، مکانیکی، صافکاری و پلاستیک را مشاهده خواهید نمود. این محله از جنوب به خیابان قزوین و از شمال به نهر فیروز آبادی وصل میشود. این محله هم از محله‌های معروف منطقه 9 میباشد.

محله دکتر هوشیار

این محله که به اسم دکتر محمد باقر هوشیار مزین است از محله های قدیمی و تقریبا خلوت منطقه 9 میباشد. محله دکتر هوشیار از سمت شرق به خیابان شهیدان و بزرگراه یادگار امام، از سمت شمال به خیابان آزادی، از سمت غرب به بلوار استاد معین و از جنوب هم به خیابان شهید هاشمی میرسد.

ما در این مقاله درباره منطقه 9 تهران با شما دوست عزیز صحبت نمودیم. این منطقه که اماکن مهمی مانند فرودگاه مهرآباد، مجموعه فرهنگی و ورزشی آزادی، میدان آزادی در آن واقع شده است از مناطق قدیمی تهران محسوب میشود. ما برای شما محله های معروف منطقه 9 را توضیح دادیم و موقعیت جغرافیایی هرکدام را برایتان بازگو نمودیم. شما مخاطب عزیز اگر قصد سکونت در این منطقه را دارید میتوانید با مشاوران املاک متخصص و مجرب املاک لشگری مشورت نموده و برای زندگی در منطقه 9 تصمیم بگیرید.

ارسال نظر

ارسال
polygon

مقالات مرتبط