خانه>وبلاگ>شناخت منطقه 9>پیش بینی قیمت مسکن 1403

شناخت منطقه 9

۱۴۰۲/۱۲/۲۶
3990
پیش بینی قیمت مسکن 1403

پیش بینی قیمت مسکن 1403

پیش بینی قیمت مسکن 1403

مسکن یکی از نیازهای اساسی بشر. شاید یکی از مهم ترین دغدغه ما انسانها تامین مسکن باشد. متاسفانه اوضاع مسکن مساعد نیست و اقشار ضعیف و متوسط روز به روز بیشتر از قبل از خرید خانه ناامید میشوند. نمیخواهیم مقاله را با ایجاد یاس و ناامیدی شروع کنیم اما نمیتوانیم چشمانمان را بر روی واقعیت ها ببندیم. قول درست شدن وضعیت مسکن را بارها و بارها شنیده ایم اما انگار همه آنها در حد قول باقی مانده اند. اما به نظر شما وضعیت مسکن در سال 1403 چگونه خواهد شد؟ قیمت ها کاهش می یابند یا افزایش؟ دادن نظر قطعی چندان مشکل نیست اگر شرایط و اوضاع اقتصادی به همین منوال پیش برود با افزایش قیمت مسکن رو به رو خواهیم بود مگر اینکه واقعا اتفاق خاصی صورت بگیرد و قیمت مسکن کاهشی شود.

عوامل مؤثر بر قیمت مسکن چیست؟

ما در این بخش عوامل و فاکتورهایی که بر قیمت مسکن اثر میگذارد را برای شما برمیشماریم. احتمالا خود شما هم با خواندن این عوامل میتوانید حدس بزنید وضعیت مسکن در سال 1403 چگونه خواهد بود. عوامل گوناگونی بر قیمت مسکن اثرگذار است که ما در ادامه مهم‌ترین این عوامل را برمیشماریم:

بررسی عوامل تاثیر گذار بر قیمت ملک

هزینه نیروی انسانی

نیروی انسانی یعنی افرادی که در ساخت خانه و مسکن دخیل هستند مثل کارگر، بنا، جوشکار، برقکار و ... هزینه دستمزد این افراد را هر سال ساطمان نظام مهندسی تعین میکند. این افراد که مستقیم در ساخت خانه دخالت دارند نیاز به پرداخت حق الزحمه از سوی پیمانکار هستند و پیمانکار هم با توجه به میزان پرداختی که دارد آن هزینه را بر قیمت نهایی خانه و ملک لحاظ میکند. احتمالا سال آینده هزینه نیروی انسانی بیشتر از امسال خواهد بود و همین باعث گرا‌نتر شدن خانه خواهد شد.

وضعیت تورم

یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث افزایش قیمت ها در صنعت ساختمانی میشود، اوضاع تورم در کشور است که دائما در حال نوسان است. برای مثال در سال 1402 هر متر مربع واحد مسکونی در تهران به صورت متوسط حدود 70 میلیون تومان بود که این رقم بیانگر افزایش 79 درصدی تورم در بازار مسکن در مقایسه با سال 1401 بوده است. همین رقم تورم باعث رکود در بازار مسکن و پایین آمدن توانایی افراد در خرید خانه شد. اگر وضعیت تورم به همین منوال پیش رود حتما سال 1403 هم با گرانی مسکن طی خواهد شد.

قیمت مصالح

یکی از اثرگذار‌ترین عوامل بر قیمت خانه، قیمت مصالح است. مواد اولیه ای مثل سیمان، سنگ، میلگرد، تیرآهن، پروفیل ها، بتن، گچ و ... همه دارای هزینه هستند حالا اگر قیمت این مواد اولیه روز به روز افرایش یابد ما در بازار مسکن شاهد ثبات و کاهش قیمت ها نخواهیم بود. متاسفانه در چند ماه گذشته قیمت مصالح روند صعودی داشته است و اگر این روند کنترل نشود شاهد کاهش قیمت مسکن در سال 1403 نخواهیم بود.

هزینه حمل و نقل

هر کدام از مواد اولیه ای که در مسکن استفاده میشود باید توسط ماسین های مخصوص حمل شوند. بالا رفتن قیمت سوخت و انرژی و هزینه نیروی انسانی که به عنوان راننده ماشین ها شناخته میشوند سبب بالا رفتن هزینه حمل و نقل و نهایتا هزینه مسکن میشود. البته تعرفه این حمل و نقل ها با توجه به نوع آن مثلا حمل و نقل بین شهری، حمل و نقل جاده ای، حمل بار تریلی و کامیون متفاوت خواهد بود و هر کدام نرخ خود را دارند که نهایتا بر قیمت مسکن اثر گذار است.

راهکارهای بهبود قیمت مسکن

راهکارهای بهبود قیمت مسکن

ما موارد اثرگذار بر قیمت مسکن را در مطالب بالا توضیح دادیم اما حالا عواملی را ذکر میکنیم که باعث بهبود قیمت مسکن میشود. اگر این موارد رعایت شود حتما شاهد بهبود اوضاع مسکن در سال آتی یعنی سال 1403 خواهیم بود.

• پرداختن مالیات برای خانه های خالی و بدون استفاده

• افزایش ساخت و ساز مسکن در شهرهای مختلف

• اعمال پایه های مالیاتی مناسب و کافی در بخش مسکن

• ثبات اقتصاد کلان کشور

• کاهش تورم

• نظارت کامل بر کارکرد بنگاه های املاک و فعالیت مشاوران املاک

• کنترل نقدینگی

• حفظ ثبات در قیمت مصالح ساختمانی

• برقراری تعادل بین عرضه و تقاضا

• کنترل نرخ ارز

• بهبود سامانه ملی املاک

• تحقق مسکن ملی و پروژه‌های دولتی

کلام نهایی درباره پیش بینی قیمت مسکن 1403

شاید اگر میخواستیم به جای این عنوان یک عنوان دیگری را انتخاب کنیم این عنوان بود که افزایش قیمت مسکن در سال 1403 حتمی و قطعی است. متاسفانه اگر این روند افزایشی قیمت ها و کاهش قدرت خرید مردم ادامه داشته باشد ما در سال 1403 شاهد افزایش قیمت مسکن خواهیم بود. کارشناسان پیشنهاد میکنند در قدم اول باید دولت بازار را از رکود خارج کند و سپس اقدامات بعدی را انجام دهد. اگر بر عواملی که در بالا ذکر کردیم نظارت و کنترل صورت نگیرد متاسفانه به این زودی‌ها شاهد کاهش قیمت در حوزه مسکن نخواهیم بود. اما نباید ناامید بود ما میتوانیم با کنترل عوامل موثر بر قیمت مسکن و بهبود وضع اقتصادی مردم شاهد کاهش قیمت و رونق گرفتن وضع مسکن در سال 1403 باشیم.

مجموعه لشگری ازجمله مجموعه های معتبری است که میتواند شما را در زمینه خرید خانه منطقه 9 همراهی کند، اگر به دنبال سکونت در این منطقه هستید و اطلاعات کافی درمورد قیمت آپارتمان در منطقه 9 در سال 1403 ندارید، بصورت آنلاین با مراجعه به وب سایت لشگری میتوانید به فایلی کامل از آگهی های بروز این منطقه دسترسی داشته باشید.

ارسال نظر

ارسال
polygon

مقالات مرتبط