خانه>وبلاگ>مقالات و نکات آموزشی>بررسی طبقات آپارتمان برای خرید
۱۴۰۳/۳/۷
2310
بررسی طبقات آپارتمان برای خرید

بررسی طبقات آپارتمان برای خرید

بهترین طبقه آپارتمان برای سکونت

کدام طبقه برای زندگی در آپارتمان بهتر است؟ همه طبقات از طبقه همکف گرفته تا طبقه بالا، مزایا و معایبی دارند. بهترین طبقه آپارتمان برای زندگی کدام است؟ خانه‌های طبقه بالا دارای مناظر عالی و حریم خصوصی بهتری هستند، اما خانه های طبقه پایین معمولاً مقرون به صرفه تر هستند. به عبارت دیگر، زندگی در یک طبقه پایین تر یا بالاتر دارای مزایا و معایبی است که در ادامه به تمام ابعاد مزایا و معایب خرید آپارتمان در هر کدام از طبقه های آپارتمان پرداخته ایم.

بهترین طبقه آپارتمان برای سکونت کدام طبقه است؟

در این قسمت ما به توضیح درباره مزایا و معایب طبقات بالا و پایین میپردازیم و تصمیم گیری را به عهده خود شما مخاطب عزیز میگذاریم. در ادامه برخی از فاکتور هایی را که نشان میدهد خرید آپارتمان در کدام از طبقه آپارتمان بهتر است را مورد بررسی قرار داده ایم.

بهترین طبقه آپارتمان برای سکونت و خرید

آسانسور

فاکتورهای مهمی برای زندگی در طبقه بالا وجود دارد، مثلا اینکه آیا ساختمان دارای آسانسور برای دسترسی به طبقات بالاتر است؟ اگر آسانسور وجود دارد پس راحت تر میتوانید درباره سکونت در این طبقات تصمیم گیری نمایید. زندگی در طبقه بالا ممکن است جذاب باشد، اما رسیدن به آنجا چقدر آسان است؟ آیا ساختمان شما آسانسور دارد که به راحتی بروید و بیایید. به خاطر داشته باشید، آپارتمان هایی که بیش از سه طبقه هستند، باید دسترسی آسانسور داشته باشند زیرا بالا و پایین رفتن از همه این پله ها شما را در دراز مدت خسته کند.

میزان سرو صدا

ساکنان طبقه بالا به ندرت باید با سر و صدایی که هم از بیرون ساختمان و هم از داخل آپارتمان می آید، مقابله کنند. با این حال، اگر همسایه پر سر و صدا داشته باشید، چه در طبقه بالا باشید و چه در طبقه پایین می تواند مشکلات احتمالی برایتان ایجاد کند. البته که آپارتمان نشینی نیاز به صبر و همدلی بیشتری با سایر همسایه‌ها در مقایسه با خانه های ویلایی دارد.

چشم انداز طبقات

زندگی در طبقات بالا یعنی دسترسی بهتر به مناظری که در در اطراف آپارتمان شما موجود میباشند، اگر این مناظر دل انگیز هستند پس سکونت در این طبقات جذابتر از سایر طبقات است، چون شما در طبقات پایین امکان تماشای این مناظر را نخواهید داشت.

امنیت کدام طبقه بیشتر است؟

یکی از مزیت های زندگی در طبقات بالا آپارتمان این است که معمولاً ایمن تر از طبقات سطح پایین تر است. بسته به چیدمان ساختمان آپارتمان و اقدامات امنیتی داخلی آن، همکف و طبقه اول می توانند نسبت به طبقات بالا خطر بیشتری برای فعالیت های مجرمانه و سرقت داشته باشند.

البته اگر شما نگهبان 24 ساعته داشته باشد، احتمال وقوع جرم کمتر است .با این حال، اگر می ترسید که مجرمان به راحتی به یک پنجره طبقه همکف دسترسی داشته باشند، ممکن است به فکر اثاث کشی به طبقه بالاتر آپارتمان باشید.

امنیت کدام طبقه آپارتمان برای سکونت بهتر بیشتر است

نورگیری ساختمان

زندگی در طبقه بالا به شما ارتفاع بیشتری می دهد و بیشتر در معرض نور طبیعی خورشید قرار می گیرید. نور طبیعی خورشید یک راه عالی برای روشن کردن خانه شما است، به خصوص اگر در یک خانه کوچک باشید. در حالی که نور طبیعی عالی است و میتواند محل شما را پرنورتر کند، همچنین می توانید از هوای تازه لذت ببرید.

در امان بودن از حشرات

زندگی در طبقه بالا به معنای در امان ماندن از آفات و موجودات ناخواسته است. حشرات و سایر موجودات موذی معمولاً در بیرون یا روی زمین زندگی می کنند، بنابراین احتمال بیشتری وجود دارد که خانه های همکف و طبقه اول را که به طبیعت نزدیک تر هستند، مورد هجوم قرار دهند( این مورد بیشتر برای شهرهای شمالی کشورمان صدق میکند).

میزان بودجه

خانه هایی با پلان های یکسان یا مشابه معمولاً هر چه بالاتر باشند گران تر هستند. پس اگر شما بودجه کمی در اختیار دارید بهتر است که خانه ای در طبقه همکف و یا اول را انتخاب کنید تا هزینه کمتری را بپردازید.

اگر بودجه شما کم است، هنگام انتخاب طبقه آپارتمان برای زندگی و اجاره باید این عوامل را به شدت در نظر بگیرید. نور فراوان خورشید که آپارتمان شما را غرق می کند همراه با مفهوم "افزایش گرما" مطمئناً هزینه های گرمایش را در زمستان به حداقل می رساند. با این حال، همین ترکیب ممکن است مبلغ قبض برق شما را در تابستان افزایش دهد.

تخلیه اضطراری

زندگی در طبقه بالاتر اغلب می تواند تخلیه در هنگام آتش سوزی یا بلایای طبیعی را بسیار دشوارتر از پیاده روی از چند پله کند. مسیر تخلیه را بررسی کنید و برای سکونت در طبقات بالاتر تصمیم گیری کنید. چند واحد و ساکن در زیر شما هستند که همزمان تخلیه می شوند؟ این سوال برای ترساندن شما نیستند، بلکه بیشتر برای آماده کردن شما هستند. داشتن یک طرح تخلیه اضطراری هنگام نقل مکان به آپارتمان هوشمندانه است.

ما در مطالب بالا اطلاعاتی را راجع به سکونت در طبقات مختلف آپارتمان در اختیار شما قرار دادیم، تصمیم گیرنده نهایی خود شما هستید که با توجه به بودجه و شرایطی که دارید بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید. برای مثال با توجه به همه مزایایی که طبقات بالا دارند اما این طبقات برای سکونت پیرزن و پیرمرد خیلی مناسب نیست، مخصوصا اگر آپارتمان آسانسور نداشته باشد.

مسکن لشگری ازجمله مجموعه های معتبری هستند که میتوانند شما را در زمینه خرید ملک در منطقه 9 تهران راهنمایی کنند و در تمام مراحل در کنار شما باشند.

ارسال نظر

ارسال
polygon

مقالات مرتبط